Ylänavigaatio

perjantai 13. lokakuuta 2017

Kun minä näen kadulla kaunista, rohkeaa, herkkää ja hellää. Sieltä se tulee. Eveliina.


Yksi ihailemistani tyylinaisista on pitkään ollut ystäväni Eveliina. Even olen saanut tuntea joitakin vuosia ja inspiroitua hänestä ihmisenä, joka näkyy hänen pukeutumisestaan. Eve on iso persoona ja se näkyy hänen pukeutumisessaan. Välillä se voi olla synkkää, räväkkää, asennetta. Välillä herkkää, hellää ja kauniita yksityiskohtia. Tummia sävyjä, huulipunaa, joka räväyttää tai valtaisasti glitteriä. Välillä se on pehmeää ja maanläheistä. Eve on pukeutumiseltaan mielestäni rohkea, kokeileva ja oman tiensä kulkija. Yksityiskohdat ovat Even pukeutumisessa aina mielenkiintoisia. Inpiroidun itse pukeutumisessa valtavasti erilaisuudesta. Erilaisista kontrasteista ja rohkeiden asioiden käyttämisestä. Eve on aina osannut tehdä tämän. 


Jossakin vaiheessa asuimme hetken yhdessä. Tällöin meidän vaatekaappi oli paljolti yhteiskäytössäkin. Tulipa meillä ostettua joitakin yhteisiä vaatteita myöskin. Itselleni Even lisäksi vaatteissa tärkeää on ekologisuus ja niiden mukavuus. Rohkeus pukeutua erilaisesti ja kuvastaen omia fiiliksiään. Eve osaa mielestäni tämän. On valtavan suurta rikkautta saada inspiroitua tälläisten ihmisten ympäröimänä. 



"Visuaalisuus kaikissa muodoissaan on minulle ollut tärkeää aina; fiilistelen kauniita valokuvia, sisustan kotiani, ihailen vanhoja rakennuksia ja upeasti maalattuja teoksia. Olen lähtenyt jopa opiskelemaan visualistiksi, sillä rakastan kauniita asioita ja haluan olla itsekin luomassa sitä."

"Mulle pukeutuminen ja tyyli on paljon muutakin kuin ulkoista kuorta. Mulle se on ennemminkin persoonakysymys; kuka minä olen, millaisia arvoja mulla on ja mitä haluan kertoa vaatteillani muulle maailmalle. Pukeutuminen ja tyyli on minuun sisäänrakennettu asia. En seuraa mitenkään aktiivisesti tämän päivän trendejä enkä ihannoi massamuotia, mutten voi väittää etteikö ne minuun vaikuttaisi. Tottakai tämän päivän muoti vaikuttaa minun valintoihini, miten pukeudun."




 "Tärkeintä minulle on kuitenkin pukeutua persoonallisesti ja rohkeasti. Olen huomannut, että kun olen tyytyväinen siihen mitä minulla on päällä, voin myös paremmin. Tyyli on minulle myös iso itsetuntokysymys. Joskus jo se, että laittaa huulipunaa, voi helpottaa muuten huonoa päivää tai fiilistä. Tykkään leikitellä vaatteilla ja meikeillä: toisinaan laitan valkoista ripsaria, joskus pukeudun överiglittereihin tai järjettömän korkeisiin koroihin, mutta toisaalta taas ylisuuret takit ja paidat, tennarit ja farkut ovat takuuvarmasti aina osa vaatekaappiani."




" Olen töissä kotimaisia designvaatteita, -kenkiä ja -asusteita myyvässä liikkeessä. Saan harva se päivä inspiraatioita kotimaisesta muotoilusta ja haluan suosia laatua ja eettisyyttä vaatevalinnoissani. Suurin osa vaatteistani löytyy kirppiksiltä, mutta niin pyhä en ole ettenkö ostaisi välillä ihan ketjuliikkeistäkin vaatteita."




Meillä on Even kanssa paljon yhteistä taustasta ja elämänvalinnnoista johtuen. Olen havainnut meitä yhdistävän ilon pukeutua ja kokeilla erilaisia asioita. Pukeutumisen ei tarvitse olla vakavaa, mutta välillä se voi olla vakavaa. Vaatteilla on suuria merkityksiä sisäiseenkin kauneuteen ja sen näkyväksi tulemiseen.






-Olli

Kuvat: Olli Kinnunen 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti